Bytów. Most kolejowy
Most kolejowy nad rzeką Borują został zbudowany z ok. 1884 roku i był jednym z elementów linii kolejowej mającej biec od Bytowa do Miastka. Konstrukcja mostu wzorowana jest na rzymskich akweduktach. Sześć ceglanych przęseł łukowych opiera się na murowanych granitowych podporach. U szczytu każdego filaru znajdują się płaskorzeźby wykonane z piaskowca przedstawiające herby: kolei pruskich, Bytowa, Pomorza, Rzeszy oraz Prus. Most był eksploatowany do czasu przebudowy infrastruktury kolejowej w Bytowie. W 1909 roku, gdy Bytów zyskał rangę węzła kolejowego (połączenie z Kościerzyną i Lęborkiem oraz budowana linia do Miastka) podjęto decyzję o budowie nowego dworca oraz poprowadzeniu torów sztucznym nasypem zlokalizowanym około 150 metrów na południe od mostu. Wizerunek mostu znalazł się na wydawanych w okresie międzywojennym pieniądzach zastępczych o nominale 2 marek emitowanych przez Magistrat Bytowa.